TV Letters
door: Peter Mertens
2/5
Het verhoogde aanbod van televisiestations heeft naast diverse andere wijzigingen invloed gehad op het karakter van de uitzendingen. Een gemiddelde kijker schijnt honderdzeventig keer per avond van net te wisselen. Mocht ik op een avond door omstandigheden achter de televisie terecht zijn gekomen dan wissel ik waarschijnlijk tien keer zoveel als de gemiddelde kijker. Ik zie het programma-aanbod als één ding: televisie. Het maakt niet uit of het de BRT, de BBC, de WDR of Avro, Tros, Veronica, MTV, SKY, Super, TV5, Salto, VARA, NCRV, KRO, NOS, of EO is, televisie is televisie. Zenderkleuring? Als je maar snel genoeg schakelt wordt het beeld vanzelf één gekleurde vlek.

Daarom hebben diverse stations het klaarblijkelijk noodzakelijk gevonden om zichzelf te merken.

lees verder -->


TYP 3.0 INDEX

©1996 TYP/Typografisch Papier and the author